FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

They say that a hero could save us, but I'm not gonna stand here and wait!

Publicerad 2010-08-26 17:50:59 i Övrigt,

Blir lite smått irriterad på att det här med IV-valen skiter sig. Vetskapen om att jag, omedvetet, använde 100 av mina 300 IV-poäng när jag valde franska i ettan, stör mig lite! Det innebär att jag, efter att nu till tvåan valt matte C, bara har 100 IV-poäng kvar till trean. Men jag vill ha 200 poäng till trean, för jag vet vad jag vill läsa. Och om jag vill läsa 200 poäng i trean så måste jag ansöka om utökad kursplan. Men eftersom jag har ANSÖKT om den extra kursen, så hamnar jag som låg prioritet. Vilket innebär att chansen att få en plats är ganska liten.. I nuläget känner man sig lurad....
Men imorgon ska jag försöka prata med rektorn om detta. Jag tänker inte bara sitta och göra ingenting när skolan berövar mig på mina studier. Jag VILL läsa matte D och antingen naturkunskap B eller Idrott & hälsa B. Jag vill, jag vill, jag VILL!
Jaja.., vi får se imorgon..

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-08-27 07:39:56

Det är bra. Snacka med rektorn. Släpp inte det här nu! Måste gå att lösa på något sätt. De ska väl uppmuntra när folk VILL läsa. kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-27 08:03:35

jobbigt med sånt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela