FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

If I were a poet, I would write..

Publicerad 2010-06-10 14:17:28 i Mina texter,

Tänk om jag kunde sälja min mamma

Jag skulle kunna sälja henne till högstbjudande

Tänk vad mycket pengar jag kunde tjäna

Men om någon frågade mig

om jag vill sälja min mamma

Så skulle jag svara

NEJ

 

Jag skulle säga att min mamma är värd mer

än bara pengar

Hon är värd allt som finns

Men samtidigt

ingenting

Eftersom hon är mer värd än

allt som existerar

 

Och om jag skulle försöka sälja henne

så skulle det bli problem

Jag skulle inte få några pengar

för min mamma är värd mer i pengar

än vad som finns

och någonsin kommer att finnas

 

Ingen människa

skulle ha råd

Ty priset skulle vara högre

än den högsta siffra

som människan idag

känner till

Värdet skulle vara högre

än någonting som faktiskt

existerar

 

Ibland tänker jag på alla rika människor

i denna hårda, orättvisa värld

De har pengar

men är de verkligen

rika?

Vad är deras

så kallade

rikedomar?!

Om någon frågar mig

om jag är rik

så skulle jag svara

JA

 

För tänk dig

att förutom min mamma

som är värd mer än allt som finns

och ännu lite till

Så har jag en pappa

och en syster

som är värda

lika mycket

 

Vad är pengar?

när man redan är rik?!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-06-11 11:40:37

Sv; Ja visst är de? :P Och självklart har jag kollat in din blogg! Välkommen till bloggvärlden! :P

Postat av: Fanny

Publicerad 2010-06-13 17:30:48

Haha, tackar!:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela