FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Gå vidare...

Publicerad 2010-11-05 21:56:50 i Mina texter,

Hur går man vidare

när luften du andas känns tjock

tung

svår?

När allt du ser, känner och upplever

bara påminner.

När du inte vill bli påmind

då det bara drar ner dig

i ett oändligt mörker.

 

Kan man gå vidare

när allt är i kaos?

När ditt liv bara består av

1/4.

När allting som du håller kärt

har stulits från dig.

 

Vill man gå vidare

när det känns som om livskraften

redan har runnit ut?

När du känner att du har försvunnit med dem

när du faktiskt är kvar.

 

Är det ens möjligt att gå vidare

när du känner dig som en levande död?

När du hellre hade dött med dina kära

än att lämnas ensam levande.

 

Nej

 

Men man måste

gå vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela