FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Mirakel serveras inte på silverfat

Publicerad 2010-11-20 21:58:04 i Mina texter,

Skulle du kunna

förstå?

Acceptera?

Skulle du sitta still

och vänta.

Hoppas på det bästa.

Tänka

att det finns en möjlighet

kanske.

 

Eller skulle du kämpa?

Göra allt du kan.

Slå dig blodig!

Utkämpa ett krig

och inte sluta striden

förrän du ligger utslagen på marken.

Inte sluta

förrän ditt hjärta ger upp kampen

om livet.

Skulle du kämpa

för det som är ditt?

Skulle du kämpa

för det du älskar?

 

Mirakel

serveras inte på silverfat.

Oavsett om du skulle sitta och vänta

eller kämpa

så sitt inte och vänta på ett mirakel.

Gör ett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela