FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Om cyklar kunde bli sjuka

Publicerad 2010-11-24 18:08:10 i Övrigt,

Dagens rapport:
skulle cykla till skolan,
märkte ganska snabbt att låset hade fryst under natten:
Fram med hårtorken...
.
När jag sedan började cykla,
märkte jag ganska snart att bromsarna hade fastnat!
De funkade dock efter ca 30 meter,
tur bara att det inte kom någon bil vid första övergångsstället...
.
När jag hade cyklat en bit,
märkte jag att växlarna hade frusit fast.
Jag fick cykla till skolan hela vägen på tyngsta växeln,
helt enkelt...
.
När jag sedan cyklade neråt stan,
märkte jag hur halt det var.
Framdäcket går rakt,
medan bakdäcket slirar.
Vid alla övergångsställen hade det dessutom bildats en smärre snövall,
som inte gick att ta sig över med cykeln.
Det märkte jag när jag försökte,
det gick inte så bra...
.
När jag sedan hade överlevt hela vägen till skolan,
så skulle jag låsa cykeln:
Nej det skulle jag inte alls,
för det gick inte.
Låset hade fryst,
igen...
Tur att jag har två lås till min cykel,
varav ett av dem är ett kedjelås,
som jag i alla fall kunde använda.
.
Och på detta,
så blåste det,
och snöade.
Kul......
.
.
När jag sedan skulle hem,
kunde jag faktiskt växla ner,
blev lite glad där.
Vad jag inte visste var att det bara gick att växla ner,
inte upp.
Jag cyklade alltså hem hela vägen på lättaste växeln,
min glädje försvann ganska snabbt....
.
Och på detta så blåste det värre än på morgonen,
och snöade värre än på morgonen....
.
Och på detta,
så var jag kissnödig.....
.
Har jag haft det roligt idag,
eller vadå?!.....
.
Men få inte för er någonting annat:
JAG ÄLSKAR FORTFARANDE VINTERN!!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela