FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Gilla läget..

Publicerad 2010-09-18 17:23:51 i Foto,

Jaha, och vad har jag gjort idag då?!
Jag har planterat ett äppelträd, I REGNET!! Jag har cyklat ner på stan för att titta efter en DVD-hylla som såklart utgått, I REGNET!!......... Har varit ganska blött hela dagen..
Men för att återgå till äppelträdet: På med stövlar, regnbyxor och regnjacka och med ett leende gräva en 55 cm djup grop mitt på gräsmattan. Hugga, gräva, hitta stor sten, hugga lite till, hitta en sten, gräva, hugga..... Observera att det regnade gansak rejält = ÄCKEL-PÄCKLIG GEGGAMOJA!! När trädet sedan stod på plats var det bara att ta fram slangen och spola hela sig.
Mamma och jag var tvugna att gå ut en gång till efter lunch för att spola rent alla spadar och högaffeln som hade bivit liiite bruna om man säger så. Då råkade jag av misstag spola ner mamma, som inte hade regnbyxor på sig, när jag skulle göra rent skottkärran. DET var visserligen ganska kul!:D Hehe.., sorry mamsen!:)
Nu är det gyttjepölar i hela gräsmattan, arbetshandskarna ligger på tork och hela familjen är alldeles slut.., men trädet står i alla fall på plats.
Imorgon ska vi, om det inte regnar, såga ner lite diverse buskar som inte ska vara där eftersom det nya trädet har planterats!
Jag har, som sagt var, haft det lite för kul idag! Tänk vad mycket arbete för 6 små klena pinnar. Bäst för trädet att det blir fruktansvärt goda äpplen!! Annars vet jag någon som vill hämta yxan... hehe...

.

.

.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela