FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Inflation är ungefär som att kissa i byxorna.

Publicerad 2011-08-24 15:38:05 i Övrigt,

Idag var det sovmorgon som gällde, första lektionen kl 12.25. Åt lunch med polarna på Sandys och sedan var det samhällskunskap i en timme. Jag tror inte att det finns ett ämne som kan göra mig så pass ointresserad och sömnig och totalt okoncentrerad som samhällskunskap. Jag försöker verkligen att intressera mig, men det är som att knacka på när det inte är någon hemma... Dock blir lektionen lite roligare med lärarens kommentarer. Jag vet nu att miljonären Wallenberg anser att inflation är ungefär som att kissa i byxorna: det är skönt till en början, varmt och mysigt. Men i längden är det ganska äckligt. Jag vet också att om samhället har lurats till att bara köpa apelsiner så leder det till att man måste importera apelsiner, vilket inte är bra för landets ekonomi. Istället ska man locka folket att köpa äpplen istället. Vet inte om dessa läror står i skolplanen, men sånt är ju alltid bra att veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela