FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Jag är inte rädd för mycket...

Publicerad 2011-08-25 13:30:39 i Övrigt,

men när skolledningen bestämmer att en rockensemble ska innehålla 12 elever, bara för att de har valt att sparka vår lärare, då blir jag fan mörkrädd. Och när de erbjuder en inspelningssal på Gripen (som vi ändå inte kan använda till någonting), istället för Tonborgen där vi har alla lärare och instrument som gör att linjen kan fungera, då blir jag bara förbannad. Jävla politiker som sitter där på sina feta rumpor och pekar och bestämmer saker som de inte har en aning om. Man kan likna det vid Hälsovårdsnämnden som har beslutat att ungdomar idag blir feta av mjölk, och serverar därför bara kartong-smakande, vattnig lättmjölk. Men samtidigt så säljs det läsk, kakor, choklad, godis och kokosbollar i cafeterian på skolan.
.
Om nu kommunen tycker att estetlinjen är så dålig så kan de väl åtminstone bespara oss lidandet att se den dö långsamt, och istället bara säga att de vill stänga ner den för gott. För om de får sin vilja igenom och flyttar oss till Gripen, så är det precis vad som kommer att hända. Fan också.

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2011-08-25 13:40:52

De är ta mig f inte kloka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela