FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Två svenskar flög sin kos, till ett land med dubbelbussar, röda telefonkioskar och Big Ben i bakgrunden

Publicerad 2011-08-10 19:18:15 i Foto,

Nu är jag och mamma hemma från vår 4 dagars långa London-resa. Underbart har det varit. Vi har: ätit fish & chips, vandrat genom Notting Hill, handlat billiga kläder på Primark, gått genom Piccadilly Circus, sett "The Lion King" på Lyceum Theatre och vandrat i vackra grönskande parker.

Musikalen "The Lion King" var det vackraste jag har upplevt i hela mitt liv. Jag fullkomligt frälstes i stolet jag satt i. Första tonen som togs satte fart på tårarna, och sedan satt jag och småbölade i princip genom hela föreställningen. Så vackert var det. Hela min jordbundna själ gav sig hän till den fullkomligt underbara musiken. Så jävla vackert var det. Jag kan inte sluta säga hur vackert det var. Det är en upplevelse som inte många kan förstå. Så underbart, så vackert.

Annars så hade jag och lilla mamma det trevligt. Vi tog dagen som den kom och vandrade dit vi ville. Diverse prylar som fått följa med hem är: två hattar, massor med pins som fick sitta på väskan, ett par gula shorts, tre CD-skivor, vackra träpärlor som ska göras armband av, en anteckningsbok, ett skärp med noter m.m. Billigt som satan var det. Nästa år ska nog hela familjen åka. Då ska vi checka in en väska som vi kan fylla med billiga saker/kläder. Mamma och jag fick pressa ner allt i våra handbagage. Det gick precis, de blev bara lite extra knubbiga. En fin upplevelse var det.






















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela