FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Om halka, underbar litteratur och hemsk allsång.

Publicerad 2011-12-21 17:28:30 i Övrigt,

Gick hem i det underbara vinterlandskapet idag. Var nära på att halka tre gånger. Men jag är så glad att det äntligen är riktig vinter att det inte gör mig någonting. När jag kom hem såg jag att "Ringaren i Notre Dame" (boken) hade kommit i brevlådan. Det gjorde lilla mig ännu lyckligare. Den boken kan jag läsa hur många gånger som helst. Fullkomligt underbar litteratur. Victor Hugo var helt enkelt ett geni.
.
Imorgon är det min sista julavslutning innan studenten. Då ska min linje skämma ut sig totalt inför hela skolan genom att tvingas hålla i allsången, som ingen egentligen vill vara med på eftersom de bara tänker på jullovet. Dessutom ska vi sjunga "Tipp tapp"... så lågstadiet... vilken tur att jag inte har något problem med att skämma ut mig inför folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela