FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Insikt, eller i alla fall en viss förståelse för nuet

Publicerad 2011-02-19 22:18:02 i Övrigt,

Nej men ska man sätta igång och njuta av lovet kanske?
.
Inse att man har en vecka av total frihet från läroanstalten, och allt sånt. Ibland kan man behöva lite vila. Att vara en total-vild estet kan ta på krafterna ibland. Då kan det vara skönt att ta en paus från skolan. Här hemma existerar inte det hemska, huvudvärks-framkallande ljudet av stolar som skrapar mot stengolvet runt skåpen. Inte heller fruktansvärda matteprov förekommer. Eller stressen av att nästan komma för sent till lektionen, p.g.a pågående pannkakstävling i matsalen på en alldeles för kort lunchtid. Nu är jag hemma, och det enda ljud jag hör är små söta kvitter från marsvinsburen. Pappa borstar visserligen tänderna i badrummet också, men det kan jag filtrera bort.
.
Precis NU ska jag börja njuta av lovet. Bara så ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela