FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

När en hare korsade min väg.

Publicerad 2011-06-06 15:53:07 i Övrigt,

Idag tog jag en promenad i kvällssolen för att rensa mina tankar. När jag gick på grusvägen i lekparken så fick jag syn på en hare i gräset. Den låg ner, med öronen längs kroppen. Jag började att gå mot den, den flyttade sig inte. När jag hade kommit så nära att jag nästan kunde klappa den, så började jag att gå tillbaka till grusvägen. Jag bestämde mig för att lämna den ifred, låta den tänka på sitt, låta den fortsätta att vila i det svala gräset. Jag gick därifrån med ett stort leende på läpparna. Det var en fin stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela