FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

När tiden springer ifrån dig.

Publicerad 2011-06-08 11:22:24 i Övrigt,

Näst sista dagen i årskurs 2. Det känns som om tiden springer före dig. Men du följer med den, utan att du märker det. Varje sekund blir du äldre. Varje dag försvinner en dag av ditt liv på gymnasiet. Tiden ska ju vara en illusion, men en jävligt stark sådan i så fall. Nästa termin går jag tredje året på gymnasiet. Jag har fyllt 18 år, snart tar jag studenten. Jag är vuxen, men det gick så snabbt att jag inte ens märkte det. Mina presenter har gått från leksaker till flytta hemifrån-grejer. Jag får studiebidraget direkt till mitt konto. Jag älskar räkor för första gången i mitt liv. Jag kanske räknas som vuxen. Men jag tänker aldrig sluta vara en gnutta barn. Jag ska vara galen, vild och färgglad hela livet. Det är något jag helhjärtat kan lova!
.
Just nu ska jag bara hänga med tiden så gott det går. Leva livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela