FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

MINSK

Publicerad 2011-03-27 16:15:41 i Foto,

Efter en vecka i Minsk, är jag nu tillbaka i den lilla bohålan Nyköping. Jag har aldrig varit så glad över att få komma hem i hela mitt snart 18-åriga liv! Resan har minst sagt varit intressant. Just nu är jag bara glad över min fräscha toalett, det svenska språket, svensk valuta, att kunna dricka vatten ur kran, att äta mat som inte är ost-inlindad eller i grötform och att få dricka mjölk igen. En fruktansvärt lärorik resa har det varit, med många trevliga möten. Det är ju inte alltid man får tillfälle att träffa esteter från Vitryssland. Om två veckor kommer de till Sverige. Det ska bli minst lika spännande.
.
Trots alla negativa aspekter, så är det en liten del av mig som längtar tillbaka. En liten del av mig kände sig hemma i skolan. Och personligen så vande jag mig snabbt vid det spartanska levnadssättet. Det får en att inse hur mycket man älskar Sverige. Förhoppningsvis får vi åka tillbaka till Vitryssland snart igen. Vi får se.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela