FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

När helgen är fri, och världen är lite extra fin.

Publicerad 2011-05-21 17:12:31 i Övrigt,

Har en helt fri helg. Det har jag inte haft sedan i vintras. Inga spelningar, eller möten eller liknande. Bara tom tid som jag kan använda till vad jag vill. Som att gå på promenad med mamma och pappa till exempel.
.
Det är verkligen fint ute nu. Alla blommor och träd som jag försöker att komma ihåg namnet på. Och alla sångfåglar som sprider sin musik. Koltrastar, talgoxar, blåmesar. Fint. Det är en underbar känsla när man kliver in i ett lövverk, och asplöven bringar ett porlande ljud. Och man tittar sig omkring och inser hur ren och vacker naturen är. Det finns ingenting som skär sig, det finns ingenting som inte passar in. Det finns mycket på denna jord som är vackert, men moder natur går inte att vinna över. Allting är bara, vackert, perfekt. Det finns så mycket att titta på och så mycket att uppleva. Bara lukten av grillkol, nyklippt gräs, varm kåda och syrenblomster gör det värt att vara ute hela dagarna. Underbar värld man lever i, måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela