FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Fredom

Publicerad 2011-10-21 18:09:36 i Övrigt,

Efter att ha legat i ide i två veckor är jag äntligen fri! Första skoldagen sedan 6 oktober, och att träffa klassen var minst sagt underbart. Det är som om jag har varit ifrån min familj ett tag.
.
Sedan var jag vikarie för min fiollärare. Det var ganska stimulerande, att hjälpa nybörjare med någonting som jag så väl känner till. Det får mig att tänka på tiden då jag var så liten och först fick en fiol i min hand. Jag ville aldrig släppa den. En unge var visserligen lite jobbig. Hon kunde inte sluta fråga massor med saker som: "Varför har du så många hål i örat?", "Varför har du en smiley på väskan för?" och när jag sa att det var nyttigt att lära sig skalor så svarade hon: "Vadå, ska jag äta tonerna eller?" Suck. Jag fick bita ihop några gånger, men jag klarade mig undan vredesutbrott.
.
Sedan kommer stora släkten imorgon. Kusinerna kommer hit från Skara, och mormor och morfar gör sällskap.
.
Örat tjuter ju på mig, jag är lite trött och jag är massor efter i skolarbetet, men vafan. Det är fredag, snart ska jag äta räkor med vitlöksbröd och nästa vecka börjar arbetet med Höstkonserten. Livet kan inte ha en vackrare utsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela