FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Om storspö i alfapet och obefintliga parkeringskunskaper.

Publicerad 2011-09-25 16:34:03 i Foto,

Ibland undrar jag varför jag går med på att spela alfapet med mamma, när jag vet att jag alltid får storspö. Det är något speciellt när jag spelar med mamma. Jag får ett olycksmoln över mig som förbannar mig och ger mig antingen 4 st o:n, eller bara konsonanter, eller ett c som jag inte kan använda för att jag inte har några vokaler. Det går inge bra helt enkelt. Men ibland får man väl vara snäll. Nu vill jag i alla fall inte spela på ett tag. Tror att mamma förstod det på min förlorare-för-typ-tusende-gången-blick.

.

Annars älskar jag min tillvaro. Idag har varit en fin dag, med sol. Jag körde med mamma och pappa till ICA MAXI och visade mina nästan obefintliga parkerings-kunskaper. Men jag ställer mig längst bort där det inte står några andra bilar, så det gör ingenting. På vägen hem bråkade mamma och pappa om vem som skulle sitta i framsätet. Det var lite gulligt faktiskt. Mamma vann.

.

Nu sitter jag bara och lyssnar på min nya favorit-låt av Gavin DeGraw som heter "Soldier". Han har ju äntligen släppt ett nytt album=kärlek. Tänker på hur fort sommaren svepte förbi. Nu är luften sval och träden gul-röda. Och snart är det äntligen vinter igen. Tummen upp för det.

.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela