FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

LUCIA.

Publicerad 2012-12-13 11:14:00 i Foto,

Så kom dagen då lucia än en gång besöker oss, i denna kalla mörka tid. Vi hälsas med sång och ljus, och äter oss tjocka på lussebullar (dock inte jag, för jag råkar vara i princip den enda i hela Sverige som inte tycker om lussebullar).
 
Jag ska om bara några timmar delta i Nyköpings vackraste luciatåg i Nicolai-kyrkan. Och där ska det sjungas för full hals, tills publiken sitter i glädjetårar. 
 
Även solen har vågat sig fram på denna speciella dag. Och jag kan inte komma på en enda luciadag som inte har varit snorkall. Men det är bara mysigt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela