FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Ängeln

Publicerad 2012-07-25 16:31:20 i Mina texter,

Vi gjorde allt vi kunde,

sa läkaren,

när allt var över.

Nötta ord, 

som är till för tillit. 

 

Men tänk om han hade klättrat upp till regnbågen,

och sedan vandrat nerför färgstegen,

för att i slutet hitta,

en vacker ängel. 

 

Ängeln,

som var så ensam på sin regnbåge,

skulle bli så glad över hans besök,

att hon erbjöd honom en valfri önskning, 

som ett tack,

för det efterlängtade sällskapet.

Läkaren skulle då be om att flickan i rum 4B på sjukhuset,

skulle bli frisk.

 

Då skulle ängeln slå en gång med sitt juvel-prydda trollspö,

och skapa ett skärt moln av lycka, blommor och glitter.

Molnet skulle sedan sjunka ner mot jorden,

för att blåsa in i fönstret på rum 4B,

och där skulle det försiktigt lägga sig över flickans sjuka kropp,

och återigen öppna hennes trötta ögon, 

och göra henne frisk. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela