FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Sagan om Rom

Publicerad 2012-06-22 17:23:13 i Foto,

Idag kom jag och pappa hem från fyra dagar i Rom, Italien. Det var en minst sagt intressant och upplevelserik resa. Det började med att vi fick gå till hotellet som låg lite i utkanten av staden. När vi kom fram efter 40 minuter såg det ut som om vi kommit fram till Roms slumområden, men när vi väl kommit in och kommit rätt så var det ett väldigt trevligt rum. Dagen efter fick jag en släng av magsjuka då jag spydde på morgonen, men efter att ha vilat hela dagen så återställdes jag på ett kick och vi kunde gå på restaurang på kvällen. Morgonen efter åkte vi in till staden. Solen stod högt på himlen och förde med sig närmare 50 graders stekvärme. Det var inte en lätt utmaning då både jag och pappa var på väg att bli sinnesförvirrade av värmeslag. Men trots vissa humörsbristningar så lyckades vi läsa kartan och komma rätt. Duktiga vi är.
.
Under dessa fyra dagar har vi hunnit med mycket. Vi har ätit god, Italiens trogen mat så som:

PIZZA:
SPAGHETTI CARBONARA:
TIRAMISU:
GLASS:
Vi har även hunnit se: COLOSSEUM:
.
.
LEONARDO DA VINCI-MUSEÉT:
.
.
.
FONTANA DI TREVI:
.
PANTHEON:
.
och PIAZZA NAVONA:
Nu är vi hemma i "kalla" Nyköping, och jag har aldrig uppskattat den svenska sommaren som jag gör nu. Nu är det midsommar, och snart blir det mat. Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela