FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

För jag ska ta studenten?

Publicerad 2012-05-09 18:45:32 i Foto,

Insåg precis, att om precis en månad så har jag tagit studenten. Då är det ingen mer skola, ingen mer trygghet bakom lärdomens solida väggar. Då räknas jag som riktig vuxen, och måste fokusera på att söka jobb och hitta en lägenhet. Ena sidan av mig tycker att det ska bli jättekul, den andra skriker i panik.
.
Det tråkigaste med att sluta blir att lämna alla kompisar. En drar till Göteborg, den andra till Malmö, och jag stannar i lilla Nyköping. På något sätt vill jag ju hålla kontakten. Det finns ju sms och FaceBook, och ibland får man väl ta en liten tripp ner till södra Sverige.
.
Men som sagt, så är det en månad kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela