FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

I'M GOING BACK TO SCHOOL

Publicerad 2012-11-09 18:16:57 i Estetprojekt,

Idag tog jag en underbar promenad i solskenet till min förra skola. Jag höll på att dö ett antal gånger, då det fanns en isfläck i varje skugga. Men halkat har jag ju inte gjort på ett helt år, så det är väl dags att börja nu.
 
Väl framme vid skolan så deltog jag i vår kära estet-kör, då jag bestämt mig för att vara med i årets luciatåg. Det funkar nämligen så att man som gammal estet kan komma tillbaka som förstärkning, stöd eller bara av ren nostalgi. Underbara linje.
 
Så för 1 timme och 20 minuter var jag tillbaka i skolan, mitt i min 90 personers-familj. Luciasånger sjöngs för full hals och med hårresande harmonier. Under 80 minuter var jag tillbaka i min estet-himmel. Nu längtar jag till lucia. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela