FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

SNÖ

Publicerad 2012-11-30 21:19:00 i Foto,

Och så kom dagen. Dagen då snön kom för att stanna. Det sias om 40 cm till helgen, och jag har varit i extas hela dagen. Jag kommer aldrig att tröttna på den. Jag har gått omkring som en 8-åring som knappt kan bärga sig att komma ut och göra snöänglar i nysnön. Jag har varit i min egen vinterhimmel, och på eftermiddagen tog jag en promenad för att inviga mina vinterkängor, och andades lite vinteryra. Det måste vara så här det känns att ta droger. 
 
Sedan undrar jag hur många som uppskattar vintern som jag gör. Allt jag hör är att det är för kallt, för mörkt och för halt. Det räcker med att nämna ordet snö så springer folket in i sina uppvärmda hus och låser dörren, i väntan på sommaren. 
 
Jag genomlider sommaren. Det räcker med att jag hör ordet 25 plusgrader så låser jag in mig i kylskåpet, i väntan på vintern. Och nu när den äntligen är här så kan jag börja leva på riktigt igen. Jag fick ett jul-ryck, och avreagerade mig genom att sätta upp mina julgardiner och starta julkorts-skrivar-verkstad till ljudet av julsånger i stereon, och imorgon tar vi upp juldekorationerna. Sedan är det ju dags för första december imorgon också. Då blir det julkalender, sedan är det snart lucia, och sen jul.
 
LYCKORUS.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela