FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Vad har hänt McDonalds?

Publicerad 2012-11-16 15:55:00 i Övrigt,

Ibland får jag sådana här spontantankar i mitt lilla huvud. Och idag kom jag att tänka på MacDonalds. Restaurangen som vi alla har ett band till på ett eller annat sätt. Restaurangen som var ett paradis för de små och ett högljutt helvete för de äldre. Det var i alla fall så det var. Förr.
 
Nu när jag besöker denna älskade restaurang så kan jag inte låta bli att undra vad som har hänt. Den lekfulla restaurang som var, där jag alltid ville ha mina barnkalas som småtting, har på något sätt förändrats. Bollhavet, som jag i princip avgudade som barn, är borta. Och alla väggar, som förut var så barnsligt neutrala, har ersatts med foton av gurka och tomater. Akvariumet, som alltid faschinerade mig som barn, är borta. Inget mer tittande på den fina korallfisken.
 
Även drive-through:n har tappat sin glans. Det som brukade vara färgglada målningar av McDonalds-clownen och hans vänner, har nu ersatts med träfasader. Inget mer tittande på den där roliga figuren som såg ut som ett lila päron med hatt. 
 
På något sätt så har McDonalds tappat sin forna glans. Det som en gång var ett barnparadis är nu ett försök till ett neutralt grönsaksland för de äldre. Nu tycker jag visserligen att det är bra att de petar in lite morötter och äpplen i menyerna, och jag tycker att den nya stylingen av restaurangen med fotona och träfasaderna är riktigt snygga, men inte i den restaurang som jag växte upp med som barn. Skäms på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela