FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

Ännu fler envisa rötter.

Publicerad 2012-10-11 17:27:23 i Övrigt,

Idag var det dags att rensa (ogräs)landet. Gräva upp grova rötter, rensa kärs, vända på jorden och kratta smårötter. Usch, blä, fy, tvi, fan, jävla, skit, pust, suck. Ungefär. Lite ryggont, smuts och ett antal ton rötter senare så ser landet ut som ett land igen. Nu kommer jag att drömma mardrömmar om ogräs som jag inte ens vet namnet på...
 
Sedan kördes alla kvistar och grövre pinnar i kompostkvarnen. Tugg, tugg, tugg. Nu ligger dem i småkrafs-form och väntar på att bli till jord. Det är bara för maskarna att börja mumsa. 
 
På tal om maskar så vill jag passa på att be om ursäkt för alla stackars maskar som stördes av dagens grävande. Om några av dem har internetuppkopplning så kan de läsa ursäkten här. Annars får jag väl gå ut och be om ursäkt personligen. Förlåt maskarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela