FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

BÄRGNINGS-IDIOTI OCH MOSSA.

Publicerad 2012-10-09 16:23:00 i Övrigt,

Nej men ett utdrag av dagen då: Morgonen började lugnt och fridfullt ända tills vi var tvugna att bogsera vår bil bakom morfars bil (på grund av gårdagens bravader). När första foten sattes utanför dörren så kom det underbara regnet, som alltid har den bästa tajmingen. När vi, efter ca 20 minuter, äntligen hittade den lilla lilla luckan som man skulle skruva fast dragkroken i så var det dags att putta. (Observera att vi var tvugna att i princip streckläsa hela bil-manualen för att hitta luckan. Bra jobbat med informeringen där "Peugeot"...). 
 
Sedan skulle vi som sagt putta. Mamma satte sig bakom ratten och jag, pappa och morfar puttade. När vi, efter att ha puttat oss alldeles röda (ett antal gånger), insåg att bilen inte rörde sig en mikrometer så började väl modet att tryta. Dock så ordnade sig allt när vi kom på att mamma hade haft foten på bromsen hela tiden. En liten reflex sa ju till mamma att hålla ner broms och koppling när man sätter sig i bilen. Nu funkade ju inte det så bra i det här ovanliga sammanhanget, men man kan väl inte skylla på den ingrodda bil-reflexen. Vi fick skylla på mamma istället, sedan skrattade vi åt hela situationen. Bra gjort mamma. 
 
Sedan körde vi lugnt och försiktigt mot OKQ8. Efter en stund så fick vi två bussar på släp, så om någon stackars nyköpingsbo åkte i "161 Nyckelpigan" eller "567:an" runt kl halv 11 i morse, så ber vi om ursäkt för eventuella förseningar. Nu har OKQ8 fullt upp med att fixa vår gamla skitbil. Kul för dem.
 
När vi sedan kom hem var det dags att återgå till "Familjen Ekbergs enorma gemensamma ansträngning till att göra fint i trädgården innan vintern." Jag återgick till att se världen från ett halvt perspektiv, då jag skrapade mossa med en slö kniv i några timmar. Efter mycket kramper och krämpor så ser väl plattorna ganska fräscha ut. Men vi har lite kvar. Suck. Jag tror att jag föredrog att ta bort det stygga gräset. 
 
Nu sitter jag och tar det lite lugnt. Välförtjänt "sitta-och-andas-lite-tid".
 
(Slänger in en liten bild, bara för att få lite färg i denna långa textradda.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela