FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

DAGENS BRAVADER.

Publicerad 2012-10-08 20:57:00 i Övrigt,

Denna dag har varit minst sagt intressant. Klockan halv två skulle jag vara på Arbetsförmedlingen för en rekryteringsträff med Städarna AB. På grund av fruktansvärd träningsvärk i rumpan så planerade jag att ta bilen. När jag sedan skulle köra iväg, så startade inte BILHELVETET! Detta lämnade då 15 minuter att ta sig en sträcka som normalt tar ca 25-30 minuter, med en öm rumpa på en hård cykelsadel. Jag cyklade som jag aldrig hade cyklat förut och anlände med ca 1 minuts marginal. Pust. Hjälp. Låt mig andas en stund. Ungefär.
 
Sedan väntade en kort presentation, följt av speed-intervjuer. Snäll som jag var så lät jag andra som hade mer bråttom att gå före, och vips så var jag näst sist. (Jag är egentligen alldeles för snäll för mitt eget bästa.) En timme och 15 minuter senare så fick jag min snabb-intervju, och det kändes väl som att det gick ganska bra. Jag har ju körkort och tidigare erfarenhet, så lite plus i kanten hade jag nog.
 
Nu är det bara att passa telefonen och hoppas på det bästa. Förhoppningsvis kommer jag att arbeta för Städarna AB i den närmaste framtiden. Håller tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela