FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

EN LITEN TANKE

Publicerad 2012-10-20 17:13:10 i Övrigt,

Nu när det är lördag, och vädret är såååå fult att man inte ens har lust att kika ut genom fönstret, så kan jag ju alltid roa mig själv med att dela med mig av mina otroligt viktiga och intelligenta åsikter. 
 
Det här med cykellysen till exempel. Nu när vi går mot gråare och mörkare tider så börjar cykellysen, och reflexer över huvud taget, spela en stor roll. Jag vet inte hur många gånger jag nästan krockat med en cyklist utan lyse, eller nästan kört på en gångare utan reflex. Det är en så liten sak, som kan rädda liv. 
 
Dessutom verkar det vara en trend i år att klä sig så mörkt man bara kan. Svarta skor, svarta byxor, svart jacka och svart mössa. Och svarta vantar på det kanske? Och svarta strumpor också kanske? Varför inte slänga på sig svarta underkläder också bara för att vara säker på att man inte ska synas ett skit i trafiken. 
 
Så svårt är det inte att sätta fast en reflex någonstans. Personligen så tapetserar jag mig själv med gula smiliesar på mina jackor och väskor så fort hösten kommer. Men för andra är det inte svårt att sätta fast en sådan där gul, rund, vanlig, tråkig reflex som går att köpa i varje butik. 
 
Sedan gör ju vårt styre vad det kan för att haffa dessa banditer som struntar i cykellyset. 500 kronor böter blir det för varje lyse man har glömt. Och det verkar ju fungera väldigt bra. Hittills har de väl haffat typ en och en halv person för det brottet? Ungefär lika många som de har haffat i och med den nya nedskräpnings-lagen. Bra jobbat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela