FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

HEAL

Publicerad 2012-10-24 19:42:46 i Musik!!,

Idag var en efterlängtad dag. Detta var nämligen dagen då Loreen släppte sitt debutalbum "Heal". 12 låtar. 50 minuter ren musikglädje. Inte nog med att hon har en av de mest intressanta och vackraste sångröster, hon har även förmågan att skriva världens finaste låttexter. 
 
Hennes musik är en explosion av känslor, och hon sätter sin personliga prägel på allt hon skapar. Musiken är mystisk och eftertänksam, och hon sjunger om ämnen som varje mönniska kan relatera till. Hon sjunger med känsla och inlevelsen går nästan att ta på. 
 
Dessutom är hon en underbar människa i allmänhet. Hon ser ut som en dröm och är så egen att vem som helst kan bli avundsjuk. Allt hon gör är estetiskt tilltalande och hon utger ett speciellt lugn och en beundransvärd utstrålning. Hon är en sådan människa som jag hoppas träffa någon gång i framtiden. 
 
Bara det faktum att hon kammade hem hela Eurovision Song Contest är ju bara helt fantastiskt. Visserligen var hennes framträdande fullkomligt perfekt. Hon var en av de väldigt få som faktiskt kunde sjunga, och koreografin var bland det mest intressanta jag har sett. Och sedan älskade jag det faktum att hon framträdde barfota. Det gav en speciellt bohemisk känsla, som jag älskar. En liten detalj bara. 
 
Så, tillbaka till albumet. Dessa 12 låtar kommer att lyssnas flitigt på i framtiden. Underbar musik. Underbar människa. Nu väntar jag bara på nästa album. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela