FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

KLÄDLOPPIS.

Publicerad 2012-10-12 20:34:43 i Övrigt,

Idag blev det klädloppis i hamnområdet. Ett antal tjejer gick ihop och anordnade en loppis till välgörenhet för bröstcancer. Jag och mamma shoppade loss på fynd till både höger och vänster. Jag spenderade ungefärliga 250 kronor på byxor, tröjor, väskor coh örhängen. Ett litet bidrag till en god sak. Köpte dessutom en liten pin där tjejernas budskap sken igenom med orden: "Fuck cancer". Den pryder nu min jacka. 
 
Sedan blev det lunch på gamla hederliga McDonald's, och efter det cyklade vi hem i kylan med både mössa och vantar. Väl hemma blev det karré med ugnsrostade potatisklyftor och morötter. Mums. 
 
Nu sitter hela familjen och tittar på X-factor. Ett ganska dåligt program. Skitdåligt faktiskt. Bara massa skitsnack och smörsnack och falsksång. Och ändå sitter man och tittar. Konstig logik. Men ibland måste man titta på lite skitprogram för att uppskatta de program som faktiskt är värda att se på. 
 
Tjolahopp på er alla. Trevlig helg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela