FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

TRÄDGÅRDSARBETE.

Publicerad 2012-10-07 16:56:00 i Övrigt,

Från och med idag börjar "Familjen Ekbergs enorma gemensamma ansträngning till att göra fint i trädgården innan vintern." Så min dag har spenderats till 80 % på knä, rensandes ogräs i alla kanter, hål och springor och vanligt gräs som har växt över plattorna. Fy gräset!
 
Är väl just nu ganska trött och mör. Det känns i kropp och själ efter en hel dag ute i svalt höstväder. Men det värsta är inte över än. Det som är kvar att göra är bland annat att hugga ner ett äppelträd och en ohyggligt ful enbuske (som i alla dessa år bara har stått och varit ful och skymt sikten när man ska köra ut med bilen, så: HEJDÅ FULA ENBUSKE!!). Sedan ska det köras diverse trädgårdsavfall i kompostkvarnen, klippas gräs, beskära alla fruktträd, rensa lite till ogräs och rensa vårt land som just nu är en väldigt fin med ovälkommen ogräsodling.
 
Det var väl kanske inte allt, men listan har så många punkter att inte ens mitt superminne orkar göra en ansträngning till att komma ihåg allt. Det är väl ungefär det jag har att se fram emot i veckan. Men lite kul är det faktiskt. Och trädgården blir ju obeskrivligt fin också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela