FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

APRIL APRIL.

Publicerad 2013-04-01 16:11:37 i Foto,

Och så var vi framme vid första april. Den gamla goa "April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill"-dagen som alla på denna jord älskar. Kanske inte just den delen, men jag har lyckats att hålla mig utanför den delen. Ingen har lyckats lura mig idag. Men dagen är ju visserligen inte slut än...
 
Vi firade första april med en långpromenad i solskenet. Nu är det sådant svårt väder. Vi satte på oss huvorna, sedan blev det för varmt så vi tog av huvorna. Sedan blev det för kallt så vi tog på oss huvorna. Sedan blev det för varmt om händerna så vi tog av oss vantarna, men sedan blev det för kallt om händerna så vi tog på oss vantarna igen. Sedan blev det för varmt. Igen. Men den gamla klyschan "Du ska svettas in våren" gäller fortfarande. Så vi gick och svettades i vårsolen. 
 
Nu sitter vi hemma i soffan och känner oss duktiga. Snart ska vi ut i solen igen, för att ta hand om våra kära cyklar. Torka rent och smörja kedjan. För imorgon CYKLAR VI! WOHOOOO!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela