FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

KOM VÅR.

Publicerad 2013-04-25 14:12:16 i Foto,

Tänk att man blir lika förvånad varje gång när våren äntligen kommer. Efter en lång, mörk och hård vinter tror man aldrig att världen ska kunna återhämta sig. Men naturen är fantastisk.
 
Blommor börjar att titta fram lite här och där. Vilandes under vintertäcket har de väntat så länge, och nu får de äntligen sträcka på sig. Gräset börjar bli grönt. Efter att ha sett ut som ett brunt, fult lertäcke efter snöns bortgång, trodde man aldrig att de gröna små stråna skulle hitta sin väg tillbaka till ljuset. Värmen börjar komma. Efter att ha behövt klä sig i full vinterutrustning bara för att hämta posten, trodde man aldrig att varma vindar åter igen skulle smeka ansiktet, och tillåta en att sitta på framtrappan och sola utan jacka. 
 
Varje år är det samma visa. Men varje år blir vi lika förvånade. Vi glömmer bort att naturen på egen hand kan utföra mirakel, varje år. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela