FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

LIVET.

Publicerad 2013-08-14 12:16:00 i Foto,

När jag inte hinner ränna runt med kameran är jag glad över instagram. Denna smidiga lilla uppfinning som gör det möjligt att hålla koll på vardagen utan min systemkamera. Och nu har jag kommit fram till ett sådant tillfälle när jag inte har varit ute med kameran på ett tag. Detta på grund av flera orsaker.

-- Jag har börjat packa som en liten dåre. Igår hämtade jag in den stora blå trunken, som vi använder när vi ska på skidsemester. Den är nu nära på full och står mitt i sovrummet. Det finns inte mycket plats kvar åt lilla mig. Jag får leka Fångarna på fortet för att komma till sängen. 
 
 
-- Sedan måste jag nämna världens mysigaste kräftskiva som inträffade i torsdags förra veckan. Trots regn och det faktum att jag fick ta en extra tur hem med bilen på grund av att vi hade glömt våra räkor och kräftor hemma(!!) så höll vi humöret uppe. Vi samlades under tak och frossade i havets godaste skatter. (För mig och mamma blev det dock mer en räkfrossa.) Efter maten blev det tända ljus och sång till trubadurspel. Fina stunder i livet.

Och igår gick mamma och jag till Öppen Hand för att inhandla skrivbordslampa och anslagstavla till Örebro-flytten. Väl i affären träffade vi på morfar, vilket var tur eftersom vi hade hittat lite mer saker än vad vi hade planerat med. Bland annat en stor väska och två vinställ. Vi slog på våra allra finaste leenden och frågade med sockersöta röster om vi kanske möjligtvis kunde få skjuts hem. Tur att man har en sådan snäll morfar, och att man bara råkar träffa på honom samtidigt på Öppen Hand, och att han har bilen med sig. När vi kom ut fanns det dessutom en pytteliten gårdsloppis runt hörnet (tror ni att mamma och jag var tvugna och titta?? Hehe.) Där träffade vi på världens trevligaste tant vars enda svar på våra kostnadsfrågor var "EN KRONA!" Så vi gick därifrån med en saftkanna, två såsslevar, lite decilitermått och en prydnadssten. Trevligt.
 
Och i eftermiddag gör jag mitt sista pass som städerska på Rådek. Jag har bara städat där sedan november förra året, men det känns som om jag har varit där i hela mitt liv. Tiden är ju en konstig sak... Men nu får någon annan lycklig ungdom ett litet extrajobb i stället. För snart FLYTTAR JAG!
 
Har hittills fixat både adressändring och eftersändning av min post. Mamma har hjälpt mig att fixa till en snygg budget och packningen är snart komplett. Jag har ansökt om bidrag och lån, och fixat avslut på det ena och det andra. Nu bor jag nästan officiellt i Örebro.
 
Ojojoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela