FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

RÄKFROSSA.

Publicerad 2013-08-16 16:39:43 i Foto,

Igår var en väldigt trevlig kväll, innehållande räkfrossa på MS Symfoni tillsammans med mamma, morfar och finaste sysslingen. Klockan 19.00 la vi ut från Nyköpings hamn och satte kursen mot Stendörrens underbara skärgård. Vädret kunde inte bli bättre, då vi hade en alldeles lagom ljummen sommarkväll med fin kvällssol.
 
Kvällens roligaste upplevelse var när vi skulle ta räkor till bordet. I alla skålar med räkor fanns det små slevar att ta med. Men vem behöver det när man ändå ska ta i dem sedan, tänkte vi, och tog hej vilt med händerna. Jag fick förskräckta blickar från en liten gubbe, och mamma fick en kommentar från en gammal dam att det kanske inte var så bra att ta med händerna. Men herregud. Fast vad vet jag, det kanske finns människor som tycker om att äta sina räkor med skalet på... Vi struntade i alla fall i alla dessa kommentarer och blickar. Det är ju så mycket roligare att ta mat med händerna!
 
På hemvägen fick man kaffe och avec, men alla kaffebröd hade tydligen tagit slut under en tidigare båtfärd. Men efter mycket klagomål från både mamma och morfar som så desperat var sugna på en liten chokladbit eller en bit gräddåtrta eller vad som helst egentligen, så kom en ur personalen tillbaka och slängde diskret fram fyra små mintchoklad-bitar inslagna i grönt papper. För att inte göra någon avundsjuk åt vi vår efterrätt lite undansmusslat. Tänk vad dem gör för nöjda kunder. Tummen upp!
 
Klockan 23.00 var vi tillbaka i Nyköpings hamn. Mätta och belåtna skildes vi åt, och jag och mamma cyklade hem i den smått kyliga sommarkvällsluften.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela