FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

URLADDNING.

Publicerad 2013-08-14 18:56:00 i Foto,

Och himlen öppnade sig. Ja, det kan man ju verkligen säga. Efter att det regnade lite till och från hela dagen så kom vädrets ultimatum klockan 15.00. Världens största hagelstorm uppenbarade sig utanför fönstret. Ärt-stora hagelkulor smattrade som pistolskott mot altantaket, åskan dundrade precis i närheten och efter bara några minuter såg det ut som ett mindre vinterland på gräsmattan. Det var det största hagelväder jag har sett i hela mitt liv och det var nästan lite läskigt att vara ensam hemma. Och när jag sedan cyklade till mitt sista städpass (klockan 16.00 hade det slutat hagla och regna tack och lov!) så var det översvämningar till höger och vänster överallt i stan. På grund av ett mindre Östersjön under bron vid försäkringskassan så fick jag ta en omväg runt Isaksdal för att komma in till stan. Tur att det finns så många småvägar för oss som cyklar.
 
Nu har det lugnat ner sig, och vädret är lugnt igen. Det är till och med lite solsken. Bra slut på dagen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela