FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

FYRA DAGAR I ROMME.

Publicerad 2013-01-20 20:15:00 i Foto,

De senaste fyra dagarna har spenderats med familjen i det underbara Romme. Efter två års längtan fick jag återigen stå på mina nyinköpta skidor och kasta mig utför backarna. Vi andades frisk fjäll-luft, svischade nerför backarna och avnjöt god middagsbuffé. 
 
Jag tog självklart med kameran och fotade allt som var vackert, vilket till slut gjorde det svårt att faktiskt åka skidor, då allt jag såg var vackert. Av tre skiddagar så fick vi fick en underbar soldag, då jag fotade som en galning. Prognosen spådde hela 20 minusgrader i Romme, men som tur var höll sig temperaturen på behagliga 5 till 10 minusgrader. 
 
Nu mår min vintersjäl bra. Är väldigt mör i smalbenen och lite trött blir man allt av all fjäll-luft. Kommer att sova gott i natt. I MIN säng!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(P.S. Jag kan ju lugnt säga att jag var snyggast i backen!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela