FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

PULSPROMENAD och SNÖSKOTTNING.

Publicerad 2013-01-15 16:53:00 i Övrigt,

Idag har varit en rolig dag! Först upp tidigt för att duscha, efter det märka att det snöar i massvis utanför fönstret, sedan iväg till programmet. Där rullade saker på som dem brukar. När jag sedan skulle vandra hem så såg jag att det fortfarande snöade i massvis utanför fönstret. Såna där underbara, stora, fluffiga snöflingor. 
 
Mina vintersjäl skrek av lycka och mina fötter började knalla hem. I underbar vinteryra så pulsade jag hem i 15 cm änglalik nysnö. Jag kan ju inte påstå att det var en lätt och svettfri vandring, och vid vissa tillfällen önskade jag att jag hade haft en kälke, eller en häst och släde. Men som sagt, min vintersjäl skrek av lycka. 
 
När jag kom hem blev det en kopp varm choklad och nya byxor och strumpor, då mina nuvarande var blöta. När jag hade andats lite så var det dags att skotta, för man vill ju inte att lilla mamma ska fastna i en snödriva på väg in med bilen. Jag kämpade på och min vintersjäl skrek av lycka. Prognosen i min väder-app spådde 4 cm nysnö. Det jag gick i och skottade var minst 20 cm. Tror att jag ska ta bort den appen...
 
Nu är jag allmänt slutkörd och lite småfrusen. Men oj vad duktig jag har varit! Nu är min vintersjäl lycklig! Sa jag det?
 
Tycker lite synd om alla stackars satar som fortfarande envisas med att gå runt i sina converse-skor. Dumma människor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela