FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

-- DOWN BY THE SEASIDE --

Publicerad 2013-07-17 12:59:55 i Foto,

De dagar som gått har jag spenderat ute i Sveriges underbara skärgård. Hela familjen flyttade temporärt in i farmor och farfars segelbåt i två nätter. Vi guppade fram på lagom stora vågor och la sedan till för att bada, sola och göra ingenting. Precis som det ska vara på semestern. Sedan har vi väl ägnat ganska mycket tid åt att äta också. Mycket fika och goda middagar. Begreppet "sjön suger" kom verkligen till sin rätt. Så fort vi kom ut lite på havet så blev hela kompaniet lite småsugna.
 
Andra kvällen blev dock lite problematisk, då vinden kom att blåsa åt totalt fel håll gentemot vad prognosen sagt. Vi fick helt enkelt flytta på oss, och då det var fullt med båtar på varenda liten kobbe så beslutade vi att guppa tillbaka till Studsviks hamn för att grilla på bryggan. En liten kompromiss så där.
 
Men vi hade i alla fall tur med vädret, som man säger. Familjen jag-sitter-helst-i-skuggan-för-jag-är-inte-van-vid-så-mycket-sol har fått sin beskärda del av solljus, efter att ha varit på sjön i två dagar. Nu vill vi helst bara hålla oss i skuggan i några dagar. Men fin färg har vi fått. Brun, inte röd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela