FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

SÄLEN 2013

Publicerad 2013-07-27 22:50:15 i Foto,

Den senaste veckan har spenderats i Sälen tillsammans med underbara familjen. Vi har vandrat, svettats, kämpat, skrattat, fikat, svettats lite till och bränt massor med kalorier. Vi har dessutom andats ett ton med frisk fjäll-luft och njutit av en tystnad som inte går att hitta i stadens vimmel. Fjällen är Så. Jävla. Vackert. Den är alltid vacker och alltid perfekt. Det finns inga färger som skär sig (till skillnad från en tant som av någon konstig anledning hade valt en mörkrosa tröja till ett par osmickrande röda trekvarts-byxor. - Riva-sig-i-ögonen-moment.) och tiden står still. Precis här har naturen sett ut som den alltid har gjort i så många år, och det kommer den fortsätta att göra i många år till. Ljungen bryr sig inte om det faktum att den kanske har en grå kvist eller två, och fjällbjörken struntar i om den har ett litet skönhetsfel här eller där. I naturen råder ingen stress, bara lugn. Så. Jävla. Skönt. Nu när man har kommit hem känner man sig rensad. Renad. Klar.
 
Nu återstår bara det enorma tvättberget bestående av sängkläder, men framför allt svettiga vandringskläder. För att hänga den rena tvätten måste jag först ta mig över det stora smutstvätt-berget from hell. Du och jag tvätten, du och jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela