FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

OCH HIMLEN ÖPPNADE SIG.

Publicerad 2013-06-14 15:01:36 i Övrigt,

Jävlar vad det började regna helt plötsligt! Ur ingenstans öppnade hela himlen upp sig och släppte ner ett av de största ösregn jag varit med om. Konstig som jag är slänger jag på mig regnjackan, tar första bästa paraply och springer ut i mina krocks. Sedan stod jag en stund på uppfarten och lät himlens droppar duscha mig. Man kan ju inte bli mer än blöt. Jag kunde ju ha varit lite smart och valt ett par skor utan hål, men det är ju inge kul att stå ute i ösregn om man inte blir lite blöt!
 
Sedan slänger jag en tanke av empati till Nyköpings alla studenter. När jag tog studenten förra året hade vi strålande solsken. Årets studenter fick nöja sig med ösregn. Stackare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela