FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

SOMMAR OCH RÖDA AXLAR.

Publicerad 2013-06-07 21:39:08 i Foto,

 
Dessa ljuva sommarkvällar är väl ändå för underbara! Efter att ha tillfrisknat har jag fyllt mina dagar med ogräsrensning, bokläsning i gräset och glass i hamnen med vänner. Jag försöker att uppleva varenda liten detalj av nuet, och inte tänka att "det snart är vinter" som alla pessimister säkert sitter och muttrar över.
 
Sedan hade jag lite smått lovat mig själv att inte bränna mig i sommar. Att jag skulle bada mig i solskyddsfaktor för att undvika att se ut som en liten tomat. Och hur bra gick det lilla Fanny? Nu sitter jag här med mina rödbrända axlar och nacke, och förbannar mig själv över att jag inte tänkte på att man kan bli bränd av att gå en hel förmiddag på piren i hamnen när solen står som högst, utan solskyddsfaktor... Men varför göra det lätt i livet? Det är ju mycket mer intressant att lära sig den hårda vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela