FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

FÖDELSEDAGSHELG.

Publicerad 2013-03-31 17:24:00 i Övrigt,

Vilken fin påskhelg det har varit. Eller födelsedagshelg kanske. I fredags firades jag under en trevlig lunch tillsammans med trevliga släktingar. Vi åt pastasås med fläskfilé och choklad-och passionsmoussetårta. Ganska trevligt som sagt. Sedan var det paketöppning. Jag berikades med: en stekpanna, en gryta, en bok om vår natur, en blomma som lyser i olika färger, fina converse-strumpor och en Kånken-ryggsäck från Fjällräven. Bara fina saker! 
 
 
______________________________________________________________
 
På lördagen begav vi oss till Stockholm. Där väntade en underbar påsklunch och allt som hörde till. Köttbullar, prinskorv, lax, ostpaj, ägghalvor och räkor i en härlig blandning. Efter det tog vi en promenad i det 5 plusgrader varma vädret. När det sedan började närma sig middagsdags undrade vi om vi någonsin skulle bli hungruga efter brak-lunchen. Men tänk, det blev vi. Till kvällen bjöds det på lammstek med råstekt potatis, och till efterrätt en alldeles för god chokladtårta med kaffeglasyr och daim. Efter den paltkoman somnade vi som stockar. 
 
 
______________________________________________________________
 
I morse vaknade jag till ett lagom falskt "Ja må hon leva". Jag fick ytterligare två presenter i form av en handsydd jeansväska och en schweizisk fickkniv. Jeansväskan blev ett extra glädjemoment, då jag har längtat efter den ända sedan jag lämnade jeansbyxorna hos farmor. SÅ. FIN. BLEV. DEN!
 
 
 
När vi kom hem tog mamma och jag årets första cykeltur. Så underbart. Så befriande. Efter en hel vinter med bara promenader, promenader och PROMENADER så får man äntligen sätta sig på cykeln igen och susa fram på vägarna. Så underbart. Jag såg årets första fjäril som var ute på en frisk flygtur. Snällt av honom att dyka upp på min 20-årsdag. 
 
Snart blir det pastasås med fläskfilé till middag. Och till "födelsedagstårta" har mamma och jag hittat världens minsta och sötaste cup cakes. Eftersom vi inte har gjort annat än att äta hela påskhelgen så tänkte vi att det kanske var bra med något litet. Jag vill ju inte ha paltkoma på min födelsedag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela