FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

DR JEKYLL & MR HYDE

Publicerad 2013-05-26 20:16:00 i Estetprojekt,

             
Har precis kommit hem efter att ha sett "Dr Jekyll & Mr Hyde" för andra gången! Under tre timmar satt jag och var en stolt ex-estet. Fick gåshud på så många ställen, och ögonen tårades vid mer än ett tillfälle. Det var så mycket energi och ren musikglädje! Hela musikalen var maffig, tonsäker och bara helt perfekt! 
 
Och nu sitter jag här, som den ex-estet jag är, med betoning på EX. Efter att ha bevittnat detta spektakel, är det svårt att acceptera att jag inte längre är en del av det. Jag fick mina tre år av glädje och vänskap, men sedan var det min tur att vandra vidare. Och nu satt jag i publiken, i stället för att stå på scenen. Konstigt.
 
Men jag är samtidigt så glad att jag faktiskt fick vara en del av detta storslagna. Världens största familj, på 90 personer, och jag var en av dem. På ett sätt är jag det fortfarande. En gång estet, alltid estet. Och just nu: en väldigt stolt estet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela