FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

FÖRSTA MAJ 2013

Publicerad 2013-05-01 20:37:40 i Övrigt,

Jag hade glömt bort att vädret kan vara så vackert som det var idag. Strålande sol från morgon till kväll, inte ett moln på himlen och 15 plusgrader. Underbart.
 
Dagen ägnades åt att städa altanen. Ta bort alla saker, skrubba, olja, ställa tillbaks alla saker. Ganska simpelt. Nu ser den ju faktiskt riktigt inbjudande ut. Jag längtar redan till alla ljumna sommarkvällar då vi kan sitta ute och äta middag, och njuta av livet tills myggorna äter upp oss. 
 
En annan upplyftande aktivitet var att rensa kärs i landet. HERREGUD SÅ MYCKET KÄRS DET FINNS ÖVERALLT! Nu är de ju så små och söta, men om bara några veckor är de stora som bara den och skapar en djungel var man än låter ögonen vandra. Så mamma och jag hämtade handskar och hackor och började jobba. Efter en timme på knä med endast kärs runtomkring oss tyckte vi att det var nog. Vi lyckades befria våra rabarber ur kärsens grepp, och lite till kanske, men det är lite kvar att göra. Passande nog så är det Kristi himmelsfärd-helg nästa vecka. Då ska vi rensa mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela