FANNY EKBERG

EN SKOGSMULLE MITT I NYKÖPING.

MAJ-DAGAR.

Publicerad 2013-05-06 12:53:00 i Foto,

"Här är den sköna sommar". Typ. Dessa maj-dagar har varit alldeles fantastiska!
 
Helgen gick åt att rensa landet fritt från kärs. Mamma och jag slavade på våra knän många, många timmar. Knäna ömmar och jag har fått en mördarblåsa på mitt ringfinger, men nu ser det ju banne mig fint ut. Till Kristi Himmelsfärd ska vi så morötter och bönor som vi kan kalasa på i sommar. 
 
Sedan har det ju varit så varmt den senaste veckan. Den gröna sommarjackan tas fram, conversen tar sin plats på fötterna och i lördags invigde jag mina shorts som har varit så ensamma i garderoben hela vintern. Jag och mamma tog vår första shorts-cykeltur till City Gross, och känslan av vinden mot bara ben går inte att beskriva. 
 
Idag hade jag jobbintervju hos Clas Ohlson. Sedan skulle jag ta hand om en fiolelev på Musikskolan. Jag fick en timmes fritid där emellan, och tänkte att jag lika gärna kunde göra någonting av den. Jag cyklade till den lilla parken vid försäkringskassan, som jag aldrig kommer ihåg vad den heter, och satte mig på en av parkbänkarna. Efter att ha andats lite av den ljumna sommarluften tog jag fram min bok. Till ljudet av talgoxar och vindsus läste jag de underbara orden skrivna av Kajsa Ingemarsson, tills det var dags att ta mig vidare. En timmes kvalitetstid. Jag tänkte på det som mamma alltid brukar säga: Det här är livet på en pinne.
 
Så sant. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny Ekberg

En 20-årig, glad tjej som bor i Nyköping. Jag lever livet i en fin röd villa tillsammans med min familj. Ägnar mitt liv åt musik, litteratur och friluftsliv mest. Spelar fyra instrument, sjunger, läser tonvis med böcker och filosoferar i skogen när jag får ledig tid. Här delar jag med mig av min vardag, mina bilder och mina texter. En liten bit av mig, helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela